Tuesday, June 30, 2009

New Update

Takat hari ni, masih belum ada lagi tarikh rasmi. Preparation 0.001%. Last weekend cuma beli kemeja dan tali leher untuk Encik Tunang. Perbincangan untuk kawin cuma cakap² mulut je. Antaranya:

1. Kain pasang baju nikah

Sebenarnya awal² aritu aku plan memang taknak buat baju tunang atau baju nikah. Semuanya nak sewa je. Sebab kos beli kain dan upah jahit baju tersangatlah mahal kat kl ni. Kat kampung pulak, aku tak konfiden sangat dengan tailor yang ada. Takut jahanam kain mahal aku. ekekek. Yela kan, takkan la aku nk guna kain semeter RM2.50 kot.

Setengah orang nak buat baju tunang dan/atau baju nikah sebab nak ada kenangan. Tapi aku ni jenis tak kisah sangat tu semua. Janji ada baju cun yang aku boleh pakai, aku ok je. Kain pasang untuk nikah aritu kitorang beli atas permintaan emak Encik Tunang. Tapi tengoklah camana. Tadi ofismet aku kata dia ada jumpa satu tailor yang murah dan cantik jahitannya. Nanti aku nak try survey.

2. Majlis nikah & lokasi.
InsyaAllah majlis akad nikah nanti kitorang plan buat kat surau kampung aku sehari sebelum hari kenduri. Kalau tak petang, maybe malam sebelum tu. Taknaklah kalut² akad nikah pagi kenduri tu. Nanti for sure kelam-kabut dengan mekapnya, nak tukar bajunya. Pengantin lelaki pulak nak kena lari² balik ke rumah persinggahan tukar baju then datang balik. Lagipun nanti tak puas pakai baju nikah yang cun tu. Tak kisahlah baju sendiri ke baju sewa ke, kan?

3. Lagi ape eh??
Erm..nanti la update lagi.

0 comments:

 

©2009 Gaun Putih | by TNB